Jenny är grundaren bakom Lilys yoga, och jobbar med att stärka kvinnor i klimakteriet genom coachning & yoga.
När Jenny kontaktade mig skulle hon hålla i sitt första webinar, men tanken på att sätta upp en landningssida, anmälningsformulär, e-postmarknadsföring & alla tekniska kopplingar kändes svårt, tidskrävande och överväldigande.
Så jag tog över allt det så att Jenny kunde fokusera på att ta fram, marknadsföra och hålla i sitt webinar!
KUNDCASE
Jenny
Vår process
Denna processen är inför ett webinar, det vill säga att den är mycket kortare än en lansering för ett coachningsprogram eller kurs.
1. I vanliga fall hade jag börjat processen med en workshop där vi går igenom din målgrupp, vad du vill få ut av webinaret, ditt innehåll och hur arbetsprocessen ser ut.
Jenny var en tidigare kund, därav startade vi direkt med att jag skrev ner det jag behövde från henne i ett dokument som hon fyllde i och skickade till mig.
2. Jag började med att sätta upp landningssidan för att kunna samla in anmälningar till hennes webinar.
Landningssidan är utformad för att strategiskt ta besökare på hemsidan till att anmäla sig.
3. Jag satte sedan upp ett anmälningsformulär i hennes e-posthanterare, Flodesk, och kopplade det till en e-postlista som hette “Webinar”.
Alla som anmäler sig till webinaret hamnar automatiskt i denna segmenterade e-postlista.
4. Jag byggde sedan upp ett automatisk e-postflöde som startar igång så fort någon anmält sig.
Detta e-postflödet bestod olika mejls som kom både innan och efter webinaret.
I dessa mejlen kommer både anmälningslänken, information, påminnelser och sedan ett erbjudande som skickas ut efter webinaret.
5. Nu är hela processen klar från landningssida - opt-in formulär och ett automatiserat e-postflöde.
Nu får Jenny se hela processen och komma med sin feedback som jag korrigerar.
I det sista steget av processen testas också alltid så att allting fungerar som det ska.
Jenny Gripenberg, Yoga & Coachning för kvinnor
“Att starta eget innebär att kasta sig in i så mycket nytt – inte minst allt tekniskt som ska på plats. Tur då att jag har Alice, min virtuella assistent, vid min sida! Hon är en klippa! Organiserad och lugn när allt känns överväldigande, Pedagogisk när jag behöver förklara (och ibland förklara igen, Ett tekniskt proffs som gör allt lite enklare för mig som är nystartad. Tack, Alice, för att du gör det möjligt för mig att fokusera på det jag älskar – att hjälpa andra! “
Med min hjälp kunde Jenny släppa allt det tekniska strulet och få allt på plats inför hennes webinar.
Samtidigt som hon kunde lägga sin tid på att ta fram innehållet till sitt webinar, marknadsföra det och känna sig lugn att allting fungerar som det ska innan och efter webinaret.
Dessutom har Jenny haft mig som sitt bollplank under hela tiden. Jag har alltid bara funnits ett meddelande bort på Whatsapp och kunnat ge henne stöttning och bollat idéer när det behövts.